Thursday, February 26, 2009
4 comments:
- ikew said...
-
Не ми е работа да пиша, предвид че съм neither феминистка nor, практически, жена.
Но понякога в около три и половина ми е трудно да игнорирам... дадени... позиции. Хех, даже се изразих културно.
"Както не ми се струват ефективни коментарите за разкопчаните блузки на Дати. Вашата феминистка позиция може да ги допуска, аз от моята ги намирам за анти-феминистки. Исторически, поведението на жените е било многократно "дисциплинирано" чрез облеклото."
Да, поведението на жените е било дисциплинирано чрез облеклото, така че дайте сега да забраним на жените да носят разкопчани блузки?
Ена, в случай, че четете коментарит из този блог - това, което на пръв поглед виждам в позицията ви, за мен е основната причината някога жените (или негрите, или хомосексуалните) да са били в неравностойно положение : стремеж да бъдат ограничавани и вкарвани в рамки.
Докато съществуват достатъчно хора, които си въобразяват, че имат правото да казват какво трябва да прави някой друг, никой не е свободен. И никоя борба за свобода и равенство не заслужава повече от присмех, ако налага на освободените свои правила, по-строги от тези, срещу които се бунтува.
Слабо ме интересува концепцията на феминизма. За мен всички сме хора. И хората могат да обличат каквото им скимне. Дребно право, но за тези неща размерът не е толкова важен.
ikel out -
5:36 PM
- milena f. said...
-
ikew, грешката е моя, Ена не е виновна. сега ще сложа линк към темата от където тръгна този малък спаринг. аз съм тази, която иронизира Дати за блузките, а Ена смята, че това не може да бъде повод за ирония, защото е анти-феминистко. ето линка, че става недоразумение: http://milenafuchedjieva.blogspot.com/2009_01_01_archive.html
моята теза беше, че когато отиваш на работа с така разкопчана червена блуза за да се вижда черният ти дантелен сутиен, ти имаш объркани приоритети. за мене Дати е с много объркани приоритети.
като феминистка, или не, и практически жена:), този тоалет бих си го сложила, ако отивам на среща с гадже, не и на работа. както вече казах, аз съм и консервативна:)
и за какво дисциплиниране на облеклото става въпрос? но тук се отива в опасна територия, защото ще трябва да се говори за секс, а за този разговор в момента нямам време:)))
така че аз съм виновна, защото се подиграх на Дати за блузата и сутиена. аз ефективно я дисциплинирах с иронията си. ама моята пък свобода ми казва, че съм свободна да се подиграя с каквото си пожелая, и да изпозлвам иронията си по всякакъв начин - т.е. никак не ме интересува кой какъв лейбъл ще ми сложи и дали ще смята говоренето ми за ефективно, или не, независимо от темата, независимо от момента, независимо дори от неписания закон за това, което се обсъжда в момента:) за мен това е свободата.
и в този смисъл Дати е абсолютно свободна, ако иска да е министърка в трико с пайети и портативна disco ball на главата, въпросът е, че това послание ще изпрати някой да я хване за гъза, защото е много секси:)))) някой Саркози например, а лицето на Карла Бруни ще експлодира от филъри и ужас. и след нея ще остане само усмивката й, почти като на Чешърския котарак, само че не задруго, а защото вече не може да си събере устата. от филъри от всякакво естество.
хм, разговорът става все по-смешен....така де, Дати да му мисли, ние няма кво. утре отивам на работа с червена блуза и половината сутиен навън. но няма кой да ме хване за гъза, защото шефа ми е гей, а охраната не смее:)))))))
p.s.: аз съм старомодна и ще ми стане крайно неприятно, ако облечена във въпросния тоалет плюс тясна пола плюс доста фетишистки обувки, не усетя, че поне не са пожелали да ме хванат за гъза.
животът е кратък, родена съм жена, желанието в каквато и да било форма, движи човека:)))
интересно феминисткото желание или желанието към феминистките какво е? дори не искам да помисля да задам този въпрос.
назад към природата в момента ми е по-интересно, защото затворът става все по-голям, по-луксозен, и по-населен, което не е никак приятно. -
6:50 PM
- juventus said...
-
Аз на работа обикновено си слагам една жилетчица над блузката с деколте, ако съм с такава.
Това не е само грижа за самата деколтирана, а и за мъжете около нея. Освен ако няма намерение да обслужва всичките. Или да ги дразни просто. Последното е твърде често срещано :-)
Наскоро научих и защо в момента висшата мода използва толкова много плат, воланчета ... Зарад клиентките си, предимно от Близкия изток. Те хич не се стесняват да си пазаруват, но трябва да е в тяхната култура, нъл тъй?
Причината мъжете и жените да са различно облечени е и в отделителната им система. В по-честите случаи едните могат да застанат до някое храстче, а другите трябва да се гологъзят на лунна светлина. В тези случаи полата е твърде удобна. :-) -
9:26 PM
- juventus said...
-
От това, което съм виждала досега, обясненията за вървенето срещу собствените желания (като насилствено раждане в свободна държава) най-често са свързани с травми.
Лошото в такива случаи е, че колкото по-открит се стараеш да направиш проблема, той намира начини да мутира, подобно на хлебарка, атакувана с морител.
Като при онази жена с осемзнаците. И хората, които са много тъжни за нейните перспективи в живота. Ъ? -
9:42 PM
Милена,
Първо: симпатична сте ми. Просто не пиша в блога ви достатъчно редовно, а само когато нещо ме издразни. Моя грешка. Ще гледам да пиша и за ваши мнения, с които съм съгласна. В този ред на мисли, поздрави за "Кефер." Нямам търпение да си го купя следващия път, когато съм в България.
Иначе не съм съгласна, че никой не може да наложи на една кариеристка да е майка. Особено когато тази кариеристка произхожда от култура, в която на жената това й е наложено като основен смисъл на живота й.
Изобщо не ви оспорвам правото да се считате за феминистка. По това, което съм чела обаче, ми се струва, че вашата феминистка позиция е либерална: вярвате, че в живота на жената като индивид е определящ най-вече личния и избор. Моята феминистка позиция е по-скоро материалистична. Например, аз съвсем не съм сигурна, че решението на Дати да роди е само и единствено въпрос на личен избор. Дати може да е попила дотолкова културния императив да е майка, че изобщо да не се е замисляла дали майчинството е подходящо за нея. Т.е. и аз вярвам в свободния избор на индивида, но отчитам и обществения натиск, който може да се противопостави на този избор.
Предишната тема, по която не съм била съгласна с вас, а според вас съм се изразила "заядливо", беше за стилистиката на отговора ви до Е. Кодинова. Тази стилистика си е ваш избор. На мен просто не ми допада и не ми се струва ефективна. Както не ми се струват ефективни коментарите за разкопчаните блузки на Дати. Вашата феминистка позиция може да ги допуска, аз от моята ги намирам за анти-феминистки. Исторически, поведението на жените е било многократно "дисциплинирано" чрез облеклото.
Пожелавам ви весело и успешно писане на всичко което пожелаете, така както пожелаете. Права сте, че не мога да очаквам да пишете така, както на мен ми харесва. Нито пък вие можете да очаквате всички читатели да славословят всяко ваше изречение. Още веднъж, успешно писане.
2:32 PM
milena f. said...Ена,
много правилно сте забелязала, че съм либерална, но на практика никъде не съм казала, че съм феминистка, а "без да се наричам феминистка, най-вероятно съм една от най-големите феминистки, които (не)познавате". също така мога да бъда и внезапно консервативна. мога да намеря какво да харесам И в Сара Пейлин. аз съм основно за свободата:) вие сте начетена, учена жена, аз съм начетена донякъде, още по-донякъде учена, и предимно изключително впечатляваща се от живота във всичките му форми. да, старая се, въпреки, че не винаги успявам да е във всичките му форми. любопитството и възторга ми и депресията често ме изморяват, а аз се самозаблуждавам, че съм само отегчена.
ние сме различни, ругана съм достатъчно за да имам илюзията, че е възможно някога да бъда само славословена. а и по принцип имам идея как работи света. знам, че поведението ми заблуждава, но повярвайте ми, не мога дълго да дискутирам Дати, защото съм заобиколена от, преживяла и преживяваща такива женски драми, че понякога съм много, много тъжна, да не кажем отчаяна. блузата на Дати, бебето й, драмата й на племенна принцеса хвърлена в западната демокрация и феминизъм, ми идват в повече. боря се за тези на които реално мога да помогна. другите ги отбелязвам, може за малко да коментирам, но моят евентуален феминизъм е може би много по-материалистичен от вашия. защото е тук и сега с тези, които са около мен. или вече ги няма. има и такива.
а за Кефер няма за какво да ме поздравявате при положение, че не сте чела книгата. с нищо не съм се хвалила;) и все пак мерси!
а сега лека нощ, вдъхновено писмо ви написах!
p.s.: сега ще гледам Real Housewives/New York:)))))
11:08 PM